sobota, 20 lutego 2010

Najlepszy program do nauki Języka Francuskiego - Supermemo


Supermemo - program do nauki języka francuskiego.

Próbowałem już różnych sposobów nauki języków obcych - najpierw w szkole, kurs, potem korepetytor, ale tak jak większość osób znałem gramatykę, ale z płynną rozmową w języku angielskim czy francuskim miałem problemy. 

To było takie dukanie - próbuje rozmawiać, długa przerwa, potem myślę jak zbudować zdanie, i wreszcie  po dłuuuuugiej chwili mówię coś co ledwo przypomina zdanie.

Tak samo mój znajomy, który wyjechał do Szkocji aby zarobić pieniądze. I próbował rozmawiać w języku angielskim;:

  • - ooo, jednak trochę znasz angielski, znasz podstawy.  
  • - uczyłem się angielskiego w szkolę
  • - a jak długo 
  • 10 lat
  • ??????????

Szkoci byli zdziwieni 10 lat nauki i nadal tylko podstawy. I tak chyba większość osób zna po 10 latach nauki tylko podstawy.

Czemu?

  • są słabo uzdolnieni? 
  • leniwi?
  • Polacy mają to w krwi - nie znają się na językach 

Nie! Po prosty źle nas uczą w szkołach. Nauczyciele skupiają się na gramatyce, jakiś rzadko spotykanych czasach, odmianach czasowników, i robieniu testów. Chyba w naszej szkole zapominano że język obcy ma służyć do rozmowy z ludźmi, a nie do pisania testów.

Jak temu zaradzić?

W jaki sposób się uczyć, żeby się nauczyć? I nie poświęcać całego czasu na naukę.

  • Skupić się początku nauki, na znajomości słówek, typowych zwrotów i samych podstaw gramatyki. 
    Jeśli nauczysz się 100 najczęściej używanych  słówek będziesz w stanie zrozumieć prostą rozmowę.
  • Jeśli opanujesz 1000 słów 90% rozmów stanie się dla ciebie zrozumiała.
  • Badanie wskazują że większość ludzi w języku francuskim używa tylko 1000 słów.

1000 słów w języku obcym. Tak dużo. Wcale nie. Używając programów komputerowych przekonałem się że nauka słówek wcale nie jest taka ciężka. Potrzeba tylko dobrej metody i strategi.

Namawiam oczywiście do przetestowania różnych programów do nauki języków. Ale dla mnie najlepszym programem jest Supermemo.

Dlaczego akurat Supermemo. Ze względu na oparty na badaniach naukowych system powtórek:

  • Program wykorzystuje naturalny cykl zapominanie. Nowy materiał aby się najlepiej utrwalił musi zostać powtórzony następnego dnia, potem za tydzień, potem za miesiąc. Supermemo uwzględnia ten cykl zapamiętywania i dopiera odpowiednio powtórki. Dzięki temu, zamiast bezmyślnie wkuwać godzinami, aby potem i tak zapomnieć, uczysz się tylko wtedy kiedy potrzebujesz. Ile zaoszczędzisz dzięki temu czasu i wysiłku. A wiadomo im mniej czasu poświecisz na jeden wyraz tym więcej czasu możesz poświecić na inne ważniejsze rzeczy.
  • System powtórek Supermemo sprawia że powtarzasz tylko materiał z którym masz problemy. Koniec z wielokrotnym powtarzaniem całego materiału. Tylko rzeczy które wymagają powtórzenia. Jak znacząco zwiększa to szybkość nauki. Wyobraż sobie że już za kilka miesięcy możesz porozumieć się w języku francuskim.
  • No i łatwiej o regularną pracę. Więcej efektów da 15 minut nauki dziennie, niż 2 ciężkie godziny ale tylko dwa razy w tygodniu. Nic więcej nie potrzeba,  tylko 15 minut dziennie i bardzo szybko nauczysz się  podstawowych słówek, dzięki czemu będziesz wstanie rozumieć, rozmawiać, czytać w języku francuskim.

Jeśli chcesz kupić to polecam księgarnie internetową Selkar - link poniżej.

Pas de Problème – multimedialny kurs Francuskiego z rodziny Supermemo  w księgarni internetowej Selkar.



5 komentarzy:

  1. polecam https://www.penpaland.com
    Android:http://app.appsgeyser.com/Penpaland

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam https://www.penpaland.com strona internetowa oparta wymiany językowej
    Android:http://app.appsgeyser.com/Penpaland

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście nigdy nie uczyłem się z żadnych programów. Nie sądzę, że są złe jednak mimo wszystko wolę naukę stacjonarną z https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-francuski gdyż mam wtedy pewność, że moja nauka nie idzie na marne. Możliwość skontrolowania nauki przez wykładowcę jest bardzo ważna, gdyż pozwala uniknąć błędów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście nie miałam okazji korzystać z tego programu do nauki języka francuskiego, ale sama używam takich rozwiązań. Kupiłam sobie program do nauki francuskiego w https://www.jezykiobce.pl/s/62/program-do-nauki-francuskiego i również jestem zaskoczona, że można tak skutecznie się uczyć za pomocą takiej metody.

    OdpowiedzUsuń